..superlämmin kesä olikin. Tästä johtuen liikkuminen koirien kanssa oli kovin vähäistä. Pidemmät lenkit tehtiin yöaikaan, jos silloinkaan oli riittävän viileää. Meidän elämä on ollut aika lailla rauhallista mummokoiran ja seurakoiran kanssa.

Pessi-mummo on mennyt valitettavasti kesän aikana huonompaan suuntaan jalkoinensa. Juhannuksen aikaan jouduttiin pitämään pakosta muutaman päivän tauko Metacamista, koska olin unohtanut uusia reseptin ja kipulääke loppui just juhannusaattona enkä saanut enää lääkäriä kiinni. Tämän tauon jälkeen sille ei enää riittänytkään pieni ylläpitoannos, jota se oli siihen asti saanut vaan jouduttiin nostamaan annos täyteen. Käytiin elokuun puolessavälissä keskustelemassa eläinlääkärin kanssa vaihtoehdoista ja vähissähän ne alkaa olemaan...samalla Pessistä otettiin verikokeet maksa- ja munuaisarvojen tarkistamiseksi, koska se on syönyt kipulääkettä niin pitkään yhtäjaksoisesti. Sovittiin, että jos verikokeet on ok, niin aloitetaan Pessille Trocoxil-niminen kipulääke, joka on tarkoitettu erityisesti nivelrikkoisille ja annetaan vain kerran kuussa. Verikokeissa oli kaikki onneksi ok ja lääke vaihdettiin. Alussa tuntui, että lääke ei vaikuta millään lailla ja olin jo valmis heittämään hanskat naulaan. Soitin jo hoitaneelle lääkärille asiasta ja hän määräsi lisäksi opiaattipohjaista kipulääkettä, mutta ikinä en niitä hakenut kun Pessi alkoi vaikuttaa kivuttomammalta. Oon sitä mieltä, että me ei niitä opiaattipohjaisia edes kokeilla vaan sitten kun tästä nykyisestä ei ole enää vastetta niin sitten on koiran aika mennä. Valitettavasti se aika tuntuu olevan koko ajan lähempänä. Tällä viikolla ollaan tehty ensimmäisiä kertoja lenkit koirien kanssa erikseen, koska Pessi ei enää pidempiä lenkkejä asfaltilla kestä.  Pessi on saanut nauttia hieronnasta kerran viikossa, kun se on saanut toimia koirahierojaksi opiskelevan Saaran projektikoirana. Hieronnasta onkin ollut jonkin verran apua Pessin liikkumiseen. Kiitos Saaralle kovasti tästä mahdollisuudesta Pessin hyvinvoinnin parantamiseksi! Pessi on mieleltään hirveän iloinen ja pirteä, haastaa leikkimään, riehuu Lahjan kanssa ja hömpöttelee...mistä olen erittäin iloinen .

 

Pessi 8,5 v.

 

Lahjaa olen hämmästellyt viime päivinä kovasti. Mun pieni on selvästi kasvanut aikuiseksi. Se on syönyt kuppinsa tyhjäksi aina viimeistä nappulaa myöten jo viikon ajan. Ollaan käyty sen kanssa kahdestaan pitkillä lenkeillä ja sehän käyttäytyy erittäin fiksusti yksinollessaan, ei vedä, ohittaa koirat hienosti, ottaa välillä kontaktia ja kuuntelee mua. Ihmeitäkin siis tapahtuu. Ylpeä olen pienestä . Lahjan kanssa oltiin elokuun lopulla yhdessä Team Pennybrookin kanssa Etelä-Suomen turneella. Kävimme Tervakosken KV-näyttelyssä, josta tuloksena valioluokasta ERI4 ja Helsingin Kaivopuistossa Ranskanbulldoggien erikoisnäyttelyssä, josta tuloksena ERI. Olen erittäin tyytyväinen molempiin näyttelyihin, Lahja esiintyi erinomaisesti kehässä ja teki ehdottomasti parhaansa. Yritän laittaa arvostelut molemmista näyttelyistä jossain vaiheessa.

Lahja 3 v.

 

Mulla on taas koulu alkanut, päivät on aika pitkiä ja tehtävää on paljon. Toivottavasti tää hektisyys helpottaa hieman jossain vaiheessa. Koirien uudet kotisivut on tekeillä, toivon saavani ne mahdollisimman pian nettiin.